ІКТ


Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) в школі (ІКТ)


«Ми змінили своє оточення так радикально,
що тепер повинні змінювати себе,
щоб жити в цьому новому оточенні».
Норберт Вінер

      Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ, від англ. Information and communications technology,ICT)  - це сукупність методів, засобів та прийомів пошуку, зберігання, опрацювання, подання та передавання графічних, текстових, цифрових, аудіо та відеоданих на базі персональних комп`ютерів, комп`ютерних мереж та засобів зв`язку. Термін ІКТ в сучасному освітленні також використовується для позначення об'єднання (конвергенції) аудіовізуальних та телефонних мереж з комп'ютерними мережами, а в багатьох школах, університетах та коледжах термін вживається в якості загального, що охоплює сферу інформаційних систем і технологій на організаційному рівні, розробки програмного забезпечення та обчислювальної техніки систем.
Нині інформаційні технології стали невід’ємною частиною сучасного світу, вони значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства.
Використання ІКТ в навчально- виховному процесі дозволяє: розвивати важливі життєві навички та функціональні життєві компетенції; здійснювати взаємне навчання між учителем та учнем; сприяти розвитку критичного мислення; руйнувати стереотипи; розвивати комунікативні навички; навчатися кожному на своєму рівні; розвивати навички співробітництва; здійснювати міжпредметні зв’язки; сприяти розвитку комп ’ютерних технологій в навчально-виховних закладах; формувати активну пізнавальну діяльність учнів; дає змогу відчути себе важливим та значущим, сприяє підвищенню самооцінки вчителів та учнів.
Програми навчання з ІКТ за методикою Intel  доступні для освоєння матеріалу як підготовленим користувачам ПК, так і тим, хто комп’ютером не володіє. Перші отримають змогу систематизувати свої знання та дізнаються, як підготувати дидактичні матеріали, тести та інші матеріали, що покращать процес навчання, а новачки, закінчивши курси, зможуть застосовувати інформаційні технології у своїй роботі.
    Використання ІКТ у навчальному процесі передбачає, що викладач будь-якої шкільної дисципліни вміє самостійно  обробляти текстову, цифрову, графічну та звукову інформацію за допомогою відповідних процесорів і редакторів для підготовки дидактичних матеріалів і працювати з ними на уроці;  створювати слайди з навчального матеріалу, використовуючи редактор презентації MS Power Point і демонструвати презентацію на уроці;  використовувати наявні готові програмні продукти;  організувати роботу з електронним підручником на уроці;  застосовувати навчальні програмні засоби (навчальні, закріплюючі, контролюючі);  здійснювати пошук необхідної інформації в мережі Інтернет в процесі підготовки до уроків і позакласних заходів;  організувати роботу з учнями з пошуку необхідної інформації в мережі Інтернет безпосередньо на уроці;  опрацьовувати на уроці матеріали з web-сайтів;  розробляти тести, використовуючи готові програми-оболонки або самостійно проводити комп'ютерне тестування. Творчий підхід дозволяє педагогу максимально ефективно використовувати у своїй роботі багатий інструментарій, що представляється сучасними комп'ютерними технологіями. Уроки з використанням ІКТ підвищують навчальну мотивацію, а, отже, і інтерес до предмету.  При активному використанні ІКТ успішніше досягаються загальні цілі освіти, легше формуються компетенції в області комунікації: вміння збирати факти, їх зіставляти, аналізувати, організовувати, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно мислити, сприймати інформацію в електронному вигляді, відкривати щось нове, робити вибір і приймати рішення.   

 






Powered by emaze

Немає коментарів:

Дописати коментар